2012. március 19., hétfő

netnapló, 2012. március 16-19.

2012. március 16.

Újratelepítettem az operációs rendszert a netbookomon, így sokkal gyorsabb lett. A régivel már alig lehetett kezdeni valamit: több percet vett igénybe az indulás és a bejelentkezés. Most viszont csak a legszükségesebb programokat raktam fel. Bírnia kell egy jó ideig.

Délután felhívtak a Kárpáti Igaz Szótól: interjút kértek tőlem a költészet napja alkalmából. Örömmel elvállaltam. Össze kell majd foglalnom néhány mondatban, mit gondolok a mai irodalom helyzetéről, vannak-e még olvasók, és a többi. Ugyan másfél flekk terjedelemben nem sok mindent lehet elmondani, de gondolatindítónak, figyelemfelkeltésnek mindenképp megteszi.

2012. március 17.

A reggel nehezen indul. Hajnali egyig virrasztottam gondolataim mellett. Áfra Jani barátom átküldte egy film linkjét. Ma megnézem. Azt mondta, őt teljesen földhöz vágta ez a film. 

Kutattam kicsit, Szilágyi István válogatott novelláskönyvéről, a Bolygó tüzekről (ezt még tavaly decemberben megvettem a Líra könyvesboltban) olvastam el Márkus Béla a Bárkában megjelent kritikáját. Feljegyeztem magamnak: le kell fénymásolnom a Székelyföld 2010/8. számát, a 70 éves írót ünneplő szám ugyanis tele van róla szóló írásokkal. Majd folytattam Cs. Gyímesi Éva esszé-könyvét, a Gyöngy és homokot. Izgalmasan és rendkívül higgadtan elemzi a transzilvanizmus ellentmondásait, időszerűségét. Lebontja és bírálja az ideológiai konstrukciókat, gondolatmenete követhető, tárgyi tudása maga alá gyűr. Élvezem a könyvet.

2012. március 18.

Befejeztem a Kárpáti Igaz Szó kérdéseire adandó válaszaimat. Ilyen nagy témákról és bonyolult folyamatokról egy-másfél flekk terjedelemben nem könnyű megnyilatkozni. Beszkenneltem a legfrissebb igazolvány-képemet, amit még valamikor tavaly nyáron készíttettem, a PhD-felvételim idején. Ezt csatoltam portrénak.

Ki tettem a pontot a Tejmoziról régóta készülő írásom végére is. Több mint 12 ezer karakter hosszú lett. Még nem tudom, hol publikálom.

Voltam templomban. Néhány hete mintha megváltozott volna viszonyom a hithez. Egyszerre szükségem lett rá, rákényszerültem, hogy higgyek. Visszatértem volna gyermekkori naiv világlátásomhoz? Nem baj. Jó volt ott a padok hűvösében elmélkedni. Ezen én csodálkoztam leginkább.

An megfázott. Találtam itthon Strepsilst, ez tényleg jó a torokfájásra, elvittem neki. Mindig van valami baj.

2012. március 19.

Én már kezdek meggyógyulni, csak rá ne szóljak... Szép, napos idő van: kiültem a lépcsőre a netbookommal, egy csésze erős feketével és a Magyar Napló márciusi számával. A bőrömnek szüksége van D-vitaminra, hogy visszaszoruljon a krónikus pikkelysömöröm. A friss levegő pedig jót tesz az agyamnak. A prae.hu-n már megszerkesztették a debreceni Apokrif-estről szóló tudósításomat. Egyelőre azonban kérdés, mikor közlik. Mindegy, én várok. Nyugodtan pötyögöm netnaplóm szövegét a netbookomba.

Frissítés: alighogy lezártam naplómat, megjelent a cikk a prae.hu-n.